"Házi laborként vizeletet elemez, vérnyomást, hőmérsékletet és
testsúlyt mér, és persze a szokásos funkcióit is tökéletesen oldja meg
az új japán vécécsúcsmodell. Az "intelligens" modell a piacvezető Toto
műhelyéből került ki, amely a Daiwa House építőipari cég megbízásából
fejlesztette ki. A tervezésnél nemcsak a megnövekedett igényekre, hanem
az idősödő japán társadalom valós szükségleteire is tekintettel voltak. Az elnökünknek akkor támadt ez az ötlete, amikor látta, hogy a
kórházakban várakoznak az emberek az egészségügyi tesztekre. Arra
gondolt, hogy mennyivel jobb lenne azokat otthon megcsinálni" - mesélte
Szuzuki Akiho, a Daiwa House tervezője.
A szupervécé
megvizsgálja a vizelet cukortartalmát, egy kiegészítő karpánttal megméri
a vérnyomást, és az adatokat nemcsak a falba épített monitoron jeleníti
meg, hanem elküldi a felhasználó számítógépére is, ahonnan az illető
emailben továbbíthatja az orvosának - számolt be róla Szuzuki.
"A
modell következő generációja már arra is képes lesz, hogy az adatokat
interneten automatikusan elküldje a családtagoknak, illetve az orvosnak"
- vázolta a jövőt a szakember.
Az "intelligens vécé", amely
öt különböző ember adatait tudja kezelni, jelenleg 350-500 ezer jen (916
ezer-1,3 millió forint) körüli áron kapható a szigetországban.
A
vásárlók egyelőre főleg középkorú vagy idős emberek, de mint Suzuki
elmondta: számolnak vele, hogy az egészségükkel törődő fiatalokat is
érdekelni fogja a dolog.
A Toto a külföldi piacon - főleg az
Egyesült Államokban és Kínában - a luxuskategória piacvezetője, de
tavaly óta már Európában is megvetette a lábát, ahol főleg a
repülőtereken és szállodákban találhatók meg a termékei.
A
japán vécék egyébként évtizedek óta a legmagasabb színvonalat célozzák
meg. Szokványos felszereltségnek számít, hogy a funkciók számítógéppel
vezéreltek. Melegített ülőke, és a zavarba ejtő hangokat elnyomó zene is
várja a betérőket.
A legújabb modellek tervezésénél arra is
ügyelnek, hogy az otthoni vécé párnapos "tanulás" után megjegyezze a
lakók szokásait, és csak a megfelelő időben melegítse fel a deszkát. A
környezettudatosság jegyében a vízfelhasználást is optimalizálták, így a
korábbi 13 literről öt literre szorították vissza az öblítési
mennyiséget.
"
Meg kell mondjam,sajnálom őket. Inkább találnának föl valami mást,mintsem ilyen baromságokra fecsérelnék a szürkeállományukat. Tényleg ennyire ráérnek? Mindazonáltal tényleg csudára innovatív az egészségügyi kerámiagyártás ipara,hiszen a Villeroy&Boch évek óta alkalmazza a "Pur Air" technológiát,aminek a lényege,hogy a szag is elmegy az öblítéskor. Mondjuk ennek gyakorlati haszna is van,mégpedig olyan esetekben,amikor a reterát a fürdőszobában került beépítésre. De a japánokhoz képest kismiska amit az nyújt.Ezt figyeld!